maandag, december 03, 2007

 

Drum&Dance / het zesde ritme / the sixth rhythm

De afgelopen jaren heb ik al vele malen muziek gemaakt en gedrumd voor 5-ritme dansers. Dit heb ik gedaan voor Gaby van Dillen en voor Andrea Juhan. Verder heb ik ervaring opgedaan door voor individuele dansers te spelen en voor tweetallen. Dit heb ik gedaan om veel ervaring op te doen in het aanvoelen van de dansers en te ervaren hoe ik de dans kan sturen. Daarnaast heb ik ervaring met het begeleiden van Afrikaanse dans. Ik heb zelf een zeer ruime ervaring in 5 ritmes (wekelijkse sweat bij Gabi van Dillen, diverse 5 daagse of langere workshops bij Y’acov, Susannah, Gabrielle Roth en Andrea Juhan). Ik dans zelf de ritmes intensief sinds 2000.

Ik geef nu al weer 10 jaar lessen en workshops Afrikaanse percussie (oa. djembe). Dit doe ik beroepsmatig (www.anitya.nl) en ik heb daarme al meer dan 1000 groepen begeleid. Dit waren groepen van 6 tot 300 personen. Een enkele keer was de groep rond de 100 personen. Verder heb ik workshops Afrikaanse dans, zang en schilderen verzorgd

Ik voel dat de combinatie 5 ritmen (met live muziek) en daarnaast een of meerdere workshops samen muziek maken een geweldige combinatie is. Ik speel graag in op de groep en op de richting waarin de docent wil. Juist die samenspraak met docent maakt het begeleiden van een 5 ritmen workshop zo diepgaand en mooi voor de dansers.

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?